1

Rakyat Malaysia overspending menjadi topik hangat sekarang!

Baru-baru ini di dalam TheStar terbaca di artikel muka depan mengenai isu semasa iaitu Rakyat malaysia overspending sebagai topik yang hangat masa kini.

Kebanyakan masalah di tujukan kepada penggunaan kad kredit yang tidak di kawal. Bukan sahaja golongan pertengahan umur yang menghadapi masalah kad kredit tetapi ianya turut membabitkan golongan muda atau lebih di kenali dengan Generasi Y (lahir pada tahun 1980 – 1990).

Baru-baru ini khutbah jumaat di Masjid bayan baru membawa topik yang sama iaitu tentang masalah berhutang dan bagaimana Islam amat menitik beratkan isu hutang agar ianya di langsaikan dengan segera.

Menurut statistik yang di keluarkan oleh Bank Negara dalam masa 10 tahun sahaja lebih daripada 22 Billion RM hutang kad kredit di catatkan. Peningkatan hutang kad kredit dan golongan yang menerima status bankrup amat membimbangkan.

Di dalam The Star telah di masukkan satu kolum bertajuk “Protect Our Pocket” untuk membincang isu yang di perkatakan sekarang.

Adakah kerana gaji yang tidak mencukupi atau kawalan perbelanjaan yang tidak di lakukan dengan betul?

Ada 2 cara untuk mengatasi masalah “kurang wang” iaitu :

  1. Berbelanja di bawah paras pendapatan anda
  2. Meningkatkan keupayaan memperolehi pendapatan

Ramai yang gagal melakukan perkara yang pertama. Tetapi walaupun ada yang mampu melakukan perkara yang ke dua dengan melakukan kerja-kerja part time namun tetap tidak mencukupi jika kawalan perbelanjaan di no.1 tidak di lakukan …

Perancangan kewangan di peringkat awal adalah perkara terpenting yang boleh di lakukan oleh seseorang. Formula yang saya gunapakai ialah Formula R.E.A.L . Satu kaedah perancangan kewangan asas yang mudah di laksanakan. Nak tahu apa itu R.E.A.L sila hubungi saya Khairul di 012-5396213 .




Pakej exfuze seven plus sudah sampai !

Pada hari selasa yang lepas pakej 2 botol eXfuze Seven+ sampai melalui city link courier servis.

Semalam baru aku buka pakej tersebut. Kaedah pemasaran eXfuze memang sesuai dengan sesiapa yang ingin memulakan bisnes dari rumah ataupun lebih di kenali sebagai home based business. Kenapa?

  1. Anda tidak perlu habiskan masa dan tenaga mengambil produk dari stokis. Semuanya di uruskan oleh pihak HQ di PJ. Setiap produk dan pakei yang di pesan akan di hantar oleh courier servis. Selalunya bisnes MLM ini ramai yang membebankan upline dengan meminta mereka menghantar produk kepada rakan niag atau downline. Tapi dengan eXfuze tak perlu. Anda hanya perlu pesan stok sahaja.
  2. Tak perlu nak pack produk kerana semuanya di lakukan oleh pihak syarikat. Anda hanya memasarkan laman web anda seperti di www.exfuze.com/richdad sahaja. Lain-lain urusan akan di jalankan oleh exfuze. Dalam 2-3 hari pakej akan sampai ke rumah rakan niaga anda atau pelanggan anda.
  3. Bisness yang bersifat global. Anda boleh lakukan dari rumah samada menggunakan skype, web conference dan lain-lain kemudahan untuk menghubungi prospek anda serata dunia. Pesanan akan di proses oleh HQ di Florida manakala kiriman produk akan di buat oleh HQ di negara masing-masing.
  4. Tidak perlu simpan stok.
  5. Sesuai untuk semua lapisan masyarakat dan anda boleh membuat pesanan dan pembayaran samada menggunakan kad kredit, kad debit, tunai dan lain-lain ….

Malam tadi kebetulan ada bapa saudara datang ke rumah. Sempat juga promosikan eXfuze Seven + kepadanya. Pakej yang aku terima ialah pakej untuk 2 botol seven +. Akhirnya terjual juga sebotol seven +. Tinggal satu botol je dalam tangan, itupun tadi dah buka untuk kegunaan satu famili aku … Nampaknya kena order lagi .

Permintaan sms dan panggilan telefon melalui blog inipun semakin rancak.

Jika anda berminat untuk mendapatkan maklumat lanjut tentang khasiat eXfuze Seven plus dan juga kaedah untuk menjana pendapatan home based business sila sms atau hubungi Khairul di +6 012-5396213 atau layari laman web exfuze saya dengan klik di sini .

1 kotak ada 2 botol exfuze seven+

 

Starter Pack sementara - ada DVD dan brochure

 




youtube video taklimat Personal Franchise eXfuze Malaysia

Salam …

Hari ini sempat menyiapkan video untuk memperkenalkan eXfuze Malaysia kepada rakan-rakan yang berminat untuk mendapatkan kesihatan yang optimum di samping menjana pendapatan yang lumayan !

Apa kata luahkan sedikit masa anda untuk menonton video di bawah ini sebagai sessi pengenalan kepada peluang yang ada di eXfuze Malaysia ….

Jika anda inginkan maklumat lanjut, sila hubungi saya di +6 012-5396213 atau terus melayari laman web eXfuze saya dengan klik di sini .




eXfuze GreenZilla Energy – minuman revolusi tenaga ……

Salam … Semalam selain daripada perjumpaan eXfuze di Sg Petani, ramai di antara yang hadir telah di merasai eXfuze seven plus yang di berikan secara minum percuma.

Selain itu, turut di perkenalkan ialah eXfuze GreenZilla Energy drink iaitu satu-satunya minuman tenaga yang berasal dari semulajadi.

Energy drink merupakan industri berbillion USD secara global namun produk yang berada di pasaran tidak di sarankan oleh para doktor dan pakar-pakar kesihatan kerana kandungan gula dan kafein yang tinggi.

Anda boleh melayari informasi tentang energy drink melalui link di bawah :

http://seattletimes.nwsource.com/html/health/2002430338_healthenergy10.html

eXfuze telah mengambil satu insentif dengan memperkenalkan GreenZilla Energy drink.  Minuman tenaga berteknologi hijau menyediakan alternatif sihat kepada pengguna.

GreenZilla terdiri daripada kumpulan bahan ramuan termaju, eksotik, dan menyihatkan termasuk asid amino, alga biru hijau dan penggalak tenaga semula jadi.

Semalam saya dah rasa Greenzilla, rasanya lemon jus. Cubalah rasai Greenzilla, anda pasti bersetuju dengan saya rasanya sedap. Ia adalah lazat dan menyihatkan secara semulajadi dan mampu di beli dengan harga yang lebih berbaloi.

GreenZilla mengandungi 3 hidangan tenaga yang menyihatkan, memberikan anda tenaga yang berkekalan selama berjam-jam sepanjang hari !

GreenZilla :

  • Tiada kafein palsu yang mengakibatkan tekanan adrenalin
  • Tiada MSG
  • Tiada Aspartam
  • Tiada Sucralose
  • Tiada sebarang excitotoxins
  • Tiada ephedra
  • Tiada sodium benzoate

Apa yang lebih penting produk daripada eXfuze yang bersifat semula jadi telah mendapat pengiktirafan daripada BSCG (Banned Substance Control Group) dan tidak mengandungi sebarang bahan-bahan kimia. Anda boleh layari laman web BSCG di www.bscg.org dan tidak banyak produk yang di iktiraf oleh BSCG tetapi eXfuze adalah salah satu yang mendapat pengiktirafan tersebut …

Baru-baru ini pasukan bolasepak Arsenal juga merupakan pelanggan kepada produk eXfuze !

Berminat untuk mendapatkan info tentang produk eXfuze di Malaysia iaitu Seven Plus dan GreenZilla sila sms/hubungi Khairul di +6 012-5396213 atau layari laman web exfuze saya dengan klik di sini.




Perjumpaan eXfuze di Sungai Petani

Pada 16-sep jam 8:30 mlm saya pergi ke perjumpaan eXfuze yang julung kalinya di adakah oleh eXfuze HQ di Utara. Ianya di adakan di Sungai Petani. Turut hadir ialah Country Manager Exfuze Malaysia.

Ramai yang hadir pada malam ini dalam 60-70 orang dan separuh daripadanya adalah guest atau jemputan yang belum lagi menjadi ahli.

Format perjumpaan yang padat dan menepati masa di mana hanya 60 minit sahaja di gunakan untuk membuat persembahan kebaikan produk dan pelan pemasaran serta 2 testimoni daripada pengguna yang telah mendapat kesan daripada produk exfuze seven plus. Testimoni produk yang di kongsikan pada malam itu ialah tentang seorang kakak yang sudah mengalami athritis selama 20 tahun tetapi selepas pengambilan produk exfuze seven plus keadaaan beliau sudah hampir pulih dan kini giat mempromosikan exfuze kepada rakan-rakan beliau. Testimoni kedua ialah dari seorang pesakit lumpuh yang tidak boleh bangun tetapi selepas mengambil exfuze dalam masa seminggu kini sudah boleh duduk di atas kerusi roda.

Upline yang memperkenalkan saya kepada produk exfuze Seven plus turut di berikan slot berkongsi kenapa beliau memilih untuk menjalankan bisnes exfuze walaupun kini sudah memiliki sebuah stesen petrol di utara tanahair. Beliau mengambil keputusan untuk menyertai exfuze semata-mata untuk menambah pendapatan bagi menampung perbelanjaan persekolahan anak-anak. Anak beliau yang ingin melanjutkan pelajaran ke Australia memerlukan sekurang-kurangnya RM300,000 setahun. Ini lah dorongan yang kuat kenapa beliau sertai exfuze.

Ahli yang membawa prospek juga mendapat imbuhan pada malam itu iaitu sebotol energy drink GreenZilla yang bernilai RM19. Upline aku dapat 13 botol !

Tinjauan pada malam itu amat memberangsangkan dan potensi di exfuze amat besar sekali. 17-sep pula akan di adakan di Pulau Pinang. InsyaAllah akan turut sama jika tidak ada halangan …

Berminat untuk mencuba produk exfuze Seven Plus yang terbukti berkesan di dalam membantu masalah kesihatan anda di samping memperolehi pendapatan sampingan, sila hubungi saya Khairul di +6 0125396213 atau layari laman web exfuze saya dengan klik di sini.




Selamat Hari Malaysia

Pada 16-sep ini hari Malaysia akan di sambut di Malaysia. Ianya adalah hari cuti umum di Malaysia.

Aku berbangga di lahirkan di bumi bertuah ini dan dapat berbakti di sini …. .

Perjalanan kehidupan bersamamu Malaysia akan terus di jejaki !

Salam 1Malaysia …..

 




Kenapa memilih eXfuze Seven Plus

Sejak di perkenalkan dengan eXfuze seven plus sebelum bulan puasa yang lepas, saya mengambil masa yang agak lama sebelum mencuba produk ini.

Ini kerana saya ingin memastikan produk eXfuze Seven plus memenuhi kriteria dan citarasa saya. Pertama harga yang berpatutan dan bersesuai jika anda ingin menjalankan satu perniagaan untuk menjana pendapatan sampingan. Kedua rasa yang enak dan boleh di terima oleh majoriti orang. Exfuze Seven Plus di terima oleh kesemua ahli keluarga saya selepasa mereka mencuba untuk merasanya. Rasanya seperti ribena dan semuanya tidak ada masalah untuk mengamalkan eXfuze Seven Plus.

Ketiga, saya dapati eXfuze Seven Plus adalah di antara produk yang unik kerana ianya turut di senaraikan di dalam laman web BSCG (Banned Substances Control Group).  Ini bermakna produk Seven Plus tidak mengandungi bahan-bahan kimia yang tidak di benarkan. Pendek kata ianya adalah produk yang “pure” dengan bahan semulajadi.

Ini adalah kata-kata yang tertulis di dalam laman web www.bscg.org tentang BSCG

Banned Substances Control Group (BSCG) offers industry-leading dietary supplement certification programs and testing services to product manufacturers, retailers, raw material suppliers, and individual athletes.  Consumers and clients who use BSCG-certified products can rest assured that they contain no contaminants or banned substances above established thresholds, minimizing safety concerns and drug testing risks associated with such products.

Tidak banyak produk yang di berikan pengiktirafan oleh BSCG. Salah satu produk yang mendapat pengiktirafan ialah yang di keluarkan oleh eXfuze !!

Anda boleh melihat senarai yang di berikan pengiktirafan oleh BSCG di http://www.bscg.org/Certified-Products.php

Jika anda berminat untuk mendapatkan info lanjut mengenai produk ekstrak 7 jenis buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan iaitu eXfuze Seven Plus sila hubungi atau SMS ke +6 012-5396213 (Khairul) .




Menjana pendapatan sampingan bersama eXfuze Malaysia

EXfuze mengedarkan produk ekstrak Seven+ iaitu produk yang di perbuat daripada ekstrak 7 jenis tumbuh-tumbuhan dan buah-buahan terbaik dunia.

Selain daripada memperolehi khasiat daripada pengambilan Seven plus secara berterusan, saya juga berpotensi menjana pendapatan sampingan bersama eXfuze. Selepas mendapata khasiat daripada penggunaan Seven plus, saya rasa ada baik nya saya mempromosikan produk yang bermutu ini kepada rakan-rakan di alam siber.

Kenapa saya memilih eXfuze International ?

  • Produk Seven Plus yang berkualiti dan terbukti memberikan manfaat kepada penggunanya.
  • Exfuze Malaysia masih baru. Sehingga kini baru ada dalam 5,000 orang ahli di mana hanya 1,000 sahaja yang aktif menjalankan perniagaan manakala selebihnya hanya sebagai pengguna produk semata-mata
  • Pelan Ganjaran yang menarik dengan 3 cabang pendapatan iaitu Pacesetter, Binary Team Commission dan Director Check Match
  • Syarikat yang menjalankan perniagaan Network Marketing secara global dengan seamless marketing plan
  • Anda memperolehi laman web exfuze di mana anda boleh membuat penajaan global melaluinya !

Jika anda berminat untuk menjadi perintis awal di eXfuze sila hubungi/SMS saya di +6 013-539 6213 (Khairul)

Pacesetter commision only !




Testimoni Exfuze Seven+ (Seven Plus) bergambar

Sejak saya menulis tentang pelbagai testimoni daripada pengguna-pengguna yang telah mendapatkan manfaat daripada khasiat produk eXfuze Seven+, ramai juga yang bertanya melalui SMS.

Tidak di nafikan terdapat ramai yang telah mendapat manfaat daripada pengambilan peminuman kesihatan Seven plus kerana ianya memang amat bagus untuk kesihatan.

Kandungan 7 jenis buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan Superfood terbaik dunia memang tidak dapat di nafikan lagi. Lagipun ianya adalah ekstrak daripada buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan tersebut jadi penggunaannya juga menjimatkan. Sebotol eXfuze Seven Plus anda boleh gunakan untuk sebulan.

Dengan pakej keahlian (lebih jimat, lebih murah) 2 botol minima anda sudah boleh menikmati minuman kesihatan eXfuze Seven Plus untuk seisi keluarga untuk kegunaan selama sebulan.

eXfuze Seven Plus Malaysia amat sesuai di dalam :

  • Menyegarkan dan menyahtoksikan badan
  • Meningkatkan tenaga dan stamina
  • Mengandungi omega 6 & 9 yang dapat membantu mengekalkan tahap kolestrol yang baik
  • Mempunyai ciri-ciri faedah meredakan radang
  • Membantu sistem imun badan
  • Melawan radikal bebas
  • Mengandungi Xanthones yang membantu melambatkan proses penuaan
  • Membantu pembaharuan sel-sel
  • Membantu dalam mengawal kadar glukosa di dalam darah
  • Membantu menguatkan fungsi sendi-sendi badan
  • Membantu mengawal selera makan, mental dan menenangkan emosi
  • Melancarkan proses pencernaan dan kesihatan usus
  • Membantu melancarkan pengaliran pengedaran darah serta sistem kardiovaskular

Ini ada beberapa lagi testimoni pengguna produk eXfuze Seven Plus yang berpuas hati dengan tahap kesihatan mereka setelah mengamalkan pengambilan Seven+ secara berterusan.

Jika anda berminat untuk mendapatkan informasi lanjut tentang kebaikan produk eXfuze Seven Plus Malaysia sila hubungi/SMS saya di +6 012-5396213 (Khairul) . Di samping memperolehi kesihatan yang optimum anda juga boleh menjana pendapatan sampingan bersama eXfuze .

 Hubungi/SMS : Khairul +6 012-5396213




Testimoni pengguna Exfuze Seven Plus Malaysia

Sejak mencuba Seven Plus dari eXfuze Malaysia dan merasai keberkesanan produk ini saya mencari-cari testimoni pengguna-pengguna yang lain jika ada di dalam internet.

Ternyata memang ada terdapat pelbagai testimoni dari lapisan masyarakat tentang penggunaan produk Seven Plus .

Di sini saya paparkan beberapa testimoni pengguna produk Seven Plus yang saya perolehi dari internet. Semoga ianya dapat memberikan sedikit gambaran kepada anda tentang khasiat dan manfaat eXfuze Seven Plus iaitu produk yang mengandungi ekstrak buah-buahan dan tumbuh-tumbuhan daripada 7 jenis Superfood dunia iaitu Goji, Seabuckthorn, Noni, GAC, Acai berry, Mangosteen, dan brown seaweed.

1. Zuhaida Ibrahim(Puchong)

My father had his second stroke in February 2011 & the right side of his body was paralyzed.  In June 2011, he was introduced to Seven+ by a friend. During the first week, most of his body parts on the affected side were aching quite badly (i guessed it was the healing crisis). The exciting news is that after  that 1 week, my father was able to lift his hand and bend his knee. We’re so thankful to Exfuze for this amazing product called Seven+

2. Dato Seri Charles Masuil – Penampang, KK, Sabah, Malaysia

“Awal tahun 2007, saya telah dikenalpasti dengan penyakit diabetis and darah tinggi Paras gula dalam darah 12, dan tekanan darah 160/90. Bila saya diperkenalkan eXfuze SEVEN+. Paras gula saya turun ke 5 dan darah tinggi saya turun ke 130/80. Sakit-sakit di tumit kaki saya juga sudah hilang. Ia telah mengembalikan kehidupan saya. eXfuze SEVEN+ memang berkesan. Hebat betul!”

3. Ursula – Penampang, KK, Sabah, Malaysia

“Pada 5/7/09 kami kembali dari Philippines atas arahan Kementerian Kesihatan Malaysia, Saya dan beberapa rakan telah ditahan   di Pusat Kuarantin H1N1 di Kepayan. Keluarga saya juga diarah kuarantin di rumah. Saya mula mengambil eXfuze SEVEN+ dan tidak lama selepas itu saya disahkan bebas dari H1N1, tetapi rakan-rakan yang lain masih ditahan. .Saya percaya eXfuze SEVEN+ telah membantu mengelakkan dari jangkitan H1N1 dan membuat saya bertambah sihat.”

4. Latipah–Bukit Damansara, KL, Malaysia

“Setelah sekian lama mangalami penyakit kulit eczema, saya teramat bersyukur kerana setelah mengambil eXfuze SEVEN+, keadaan kulit saya telah bertambah baik. Teman-teman juga perasan perubahan pada kulit saya. Johan, cucu saya  juga menderita akibat ruam & kulit tidak rata. Hanya selepas 3 hari mengambil SEVEN+, keadaannya pulih sepenuhnya! Saya begitu kagum! Suami saya juga mengalami penambahan tenaga selepas mengambil SEVEN+”

5.  Ziad Z – Kuala Lumpur, WP Malaysia

“SEVEN+ telah membenarkan saya mengurangkan pengambilan makanan berlebihan, tidur yang lebih nyenyak & lebih bertenaga apabila bangun dari tidur! Saya juga teramat kagum apabila adik saya yang mengalami alah terhadap pengambilan daging, telah sembuh sepenuhnya hanya setelah sebulan mengambil SEVEN+! Saya percaya 100% akan produk ini”
6. Reymee H, Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

“Saya diperkenalkan SEVEN+ oleh ibu saudara saya. Ia amat berkesan katanya,.. bagi bapa saudara saya (suaminya) yang tidak boleh mengambil pil-pil ‘supplement’. Kebetulan tubuhnya langsung tidak dapat menyerap pil dengan berkesan. Selepas mengambil SEVEN+, kurang dari seminggu, saya dapati tahap tenaga saya bertambah, Saya berasa bertenaga di waktu pagi kerana mendapat kualiti tidur yang cukup baik! SEVEN + telah dapat kembalikan rasa yang saya alami sewaktu di zaman remaja dahulu. Masalah resdung saya juga telah pulih! Setiap orang harus mengambilnya. Terima kasih eXfuze kerana mencipta SEVEN +”
7. Hasli – Subang Jaya, Selangor, Malaysia

Saya selalu mengalami sakit-sakit otot apabila bangun pagi, tetapi tiada lagi hanya selepas beberapa hari mengambil SEVEN +! Berat badan saya telah menurun 5kg selepas 2 bulan. Seluruh keluarga saya termasuk anak perempuan saya yang kecil juga menyukakannya.!”

8. Adi M. – Bukit Jelutong, Selangor, Malaysia

“Saya berasa sangat bertenaga selepas mengambil SEVEN+. Sebagai seorang juruterbang, ia sangat penting bagi saya untuk sentiasa berwaspada serta fokus semasa bertugas. Saya juga telah dapat menurunkan berat badan saya sebanyak 7kg dalam masa dua bulan! eXfuze SEVEN + telah mengubah hidup saya!”

9. Yee – Petaling Jaya, Selangor, Malaysia

“Saya kini berumur 60an dan diperkenalkan kepada eXfuze SEVEN+. Hanya selepas 2 minggu, saya dapati mengalami ereksi apabila bangun pagi. Sudah sekian lama saya tidak mengalaminya. Mulanya ia untuk jangka masa yang sekejap sahaja, tetapi selepas 2 bulan mengambilnya, ereksi itu lebih lama. Saya berasa lebih sihat dan bertenaga seperti zaman muda dahulu. Terima kasih kepada eXfuze SEVEN+ ”

10. Irwan Sanei – Alor Setar, Kedah, Malaysia

“Saya berasa amat bertenaga setelah mengambil SEVEN+. Berat badan saya juga dapat dikurangkan sebanyak 5kg dalam hanya dua bulan. Kini sehingga 11kg!! Apa yang berlaku kemudian amatlah mengagumkan! Doktor telah melarang saya melibatkan diri dalam permainan bola kerana kecederaan pada meniscus lutut sewaktu zaman muda. Namun kerana masih berdegil, saya terpaksa menggunakan pelindung lutut sewaktu bermain. Tapi kini tidak lagi! Bunyian dari lutut saya pun telah berkurangan apabila saya berjalan atau sewaktu solat. Keluarga serta anak-anak juga suka kepada SEVEN+.”

Banyak lagi testimoni dari pengguna-pengguna yang telah mengakui keberkesanan produk Seven+ ini.

Jika anda berminat untuk mendapatkan info lanjut tentag eXfuze Seven+ sila hubungi/SMS saya di +6 012-5396213 (Khairul)