1

Petua penjimatan elektrik dan penggunaan HDN smart saver card

Apakah anda rasa terbeban dan sering mengeluh dengan bil elektrik yang tinggi setiap bulan?

Amalkan langkah mudah dibawah ini untuk anda mula menjimatkan elektrik lantas akan mengurangkan bil elektrik anda setiap bulan.

Tip Jimat Elektrik 1:

Padam semua lampu bilik atau ruang yang ada di rumah sekiranya tiada sesiapa di situ.
Sebagai contoh, jika anda sekeluarga berehat di ruang tamu, pastikan lampu bilik tidur, ruang makan atau dapur di tutup.

Tip Jimat Elektrik 2:

Tutup semua suis peralatan elektrik dan elektronik jika tidak digunakan. Sebaik-baiknya jangan dibiarkan dalam mode ‘standby’.

Tip Jimat Elektrik 3:

Sebaik-baiknya gunakan kipas angin(kipas dinding atau kipas berdiri) dan elakkan penggunaan penyaman udara.

Tip Jimat Elektrik 4:

Gunakan satu mentol lampu yang besar jika memerlukan lebih pengcahayaan berbanding menggunakan mentol yang bersaiz kecil  tetapi banyak bilangannya.

Tip Jimat Elektrik 5:

Mendidik ahli keluarga yang lain agar menutup suis lampu, kipas atau alatan lain setelah meninggalkan sesuatu bilik atau ruang.

Tip Jimat Elektrik 6:

Pasangkan lampu di luar rumah jika perlu sahaja seperti menunggu kedatangan tetamu, menyambut sesuatu perayaan atau ketika  mengadakan sesuatu majlis atau kenduri.

Tip Jimat Elektrik 7:

Elakkan penggunaan mesih basuh yang melebihi muatan (‘overload’) atau pun muatan penuh. Sebaiknya muatan tidak terlalu penuh.  Selain hasil cucian yang kurang bersih ia juga mengakibatkan penggunaan tenaga elektrik yang berlebihan.

Tip Jimat Elektrik 8:

Pastikan pintu peti ais ditutup rapat setelah digunakan.

Tip Jimat Elektrik 9:

Rajin membersihkan habuk atau debu yang terdapat di koil peti ais anda.

Tip Jimat Elektrik 10:

Freezer yang penuh mengurangkan penggunaan tenaga. Jadi sekiranya ‘freezer’ peti ais anda kosong, isikannya dengan kiub ais  atau bekas ais supaya tenaga tidak dibuang begitu sahaja.

Tip Jimat Elektrik 11:

Elakkan menyimpan makanan yang panas atau yang baru dimasak dalam peti ais.

Tip Jimat Elektrik 12:

Jika menggunakan mesin basuh, sebaiknya keluarkan pakaian yang perlu digosok dari alat pengering ketika ia masih agak lembap.  Ini bertujuan supaya ia tidak terlalu berkedut dan memudahkan untuk menggosok pakaian tersebut.

Tip Jimat Elektrik 13:

Elakkan ‘over dry’ pakaian anda.

Tip Jimat Elektrik 14:

Seelok-eloknya pilih lampu dan warna yang ‘reflective’ untuk ‘ceiling’ serta dinding sesuatu ruang di rumah anda.

Tip Jimat Elektrik 15:

Letakkan peti ais pada tempat yang paling sejuk atau mempunyai pengudaraan yang baik di dapur anda.

Tip Jimat Elektrik 16:

Jika anda merancang untuk bercuti atau balik kampung, setkan peti ais anda pada suhu yang minima.

Tip Jimat Elektrik 17:

Fikir dulu sebelum nak buka peti ais. Apa yang ingin anda ambil? Elakkan dah buka peti ais baru terpinga-pinga apa benda yang  nak diambil.

Tip Jimat Elektrik 18:

Pastikan mentol atau lampu tidak diselaputi habuk. Habuk terutamanya jika tebal akan memberi kesan kepada tahap pengcahayaan lampu tersebut.

Tip Jimat Elektrik 19:

Tanam pokok atau pohon yang rendang supaya keadaan di rumah anda tidak terlalu panas.

Tip Jimat Elektrik 20:

Anda bercadang nak membeli peti ais kedua? Fikir masak-masak adakah ia perlu.

Tip Jimat Elektrik 21:

Rancang pembelian perkakas elektrik dan elektronik. Pastikan anda membeli perkakas yang tahan lama serta mudah diselenggara.  Jangan lupa mengambilkira kos pembaikannya apabila ia rosak kelak.

Tip Jimat Elektrik 22:

Apabila hendak membeli pakaian, pilih fabrik yang tidak perlu atau mudah digosok.

Tip Jimat Elektrik 23:

Apabila memilih cadar, sarung bantal, kain langsir atau lain-lain fabrik, utamakan fabrik yang tidak perlu digosok.

Tip Jimat Elektrik 24:

Sekiranya anda ingin bertukang sama ada menggantung ‘frame’ gambar atau lain-lain kerja pertukangan yang tidak mengerah tenaga yang banyak, gunakan saja alatan tangan biasa.

Tip Jimat Elektrik 25:

Jika anda menggunakan penghawa dingin, pastikan ruang tersebut tertutup sepenuhnya. Ia bertujuan menjimatkan tenaga.

Tip Jimat Elektrik 26:

Penggunaan ketuhar gelombang mikro atau ‘microwave’ sebenarnya menjimatkan tenaga. Ia juga mengurangkan masa memasak anda sebanyak 15 hingga 20 peratus.

Tip Jimat Elektrik 27:

Sekiranya anda bercadang membeli alatan atau gadjet terbaru di pasaran, pertimbangkan dan pilih model yang menjimatkan  tenaga.

Tip Jimat Elektrik 28:

Semak bil letrik bulanan anda. Pantau dari semasa ke semasa dan adakah ia konsisten, turun atau naik. Jika meningkat cuba  tips yang telah diberikan.

Tip Jimat Elektrik 29:

Lampu berteknologi led juga mengunakan tenaga yang sangat minima disamping kurang radiasi dan baik untuk kesihatan.

Tip Jimat Elektrik 30:

Gunakan alat penjimatan elektrik. Ia membantu anda menjimatkan letrik dengan mudah. Ia sah di sisi undang-undang Malaysia.

HDN Smart saver card berfungsi membantu di dalam menstabilkan arus eletrik dan secara tidak langsung mengelak pembaziran  tenaga dan menjimatkan bil elektrik anda.

Anda hanya perlu tempek HDN smart card seperti yang di tunjukkan di dalam gambar di bawah ini.

cara_pasang_hdn_smart_saver_card

cara_pasang_hdn_smart_saver_card

Kad Penjimatan Tenaga HDN dapat :

1. Mengaturkan semula power factor kepada penghampiran nilai 1. Nilai 1 adalah yang terbaik

2. Mengurang kehilangan arus tanpa mengurangkan nilai voltan. Ia bermaksud jika nilai Arus tinggi,maka Voltan juga  tinggi,maka nilai rintangan rendah

3. Menghapuskan gangguan `Spikes` dalam system wiring dan membentuk gelombang sine yang bersih serta mengurangkan kepanasan  dalam system wiring.

4. Menukarkan tenaga reaktif kepada tenaga aktif. Hasilnya penjimatan tenaga yang berpanjangan dan berkesan.

5. Menghapuskan medan elektromagnetik (emf) dan gelombang radiasi (emr) yang terhasil dari penggunaan alatan anda.

6. Menstabilkan system tenaga eletrik di premis anda sehingga 3 tahun.

7. Memampatkan elektrik yang berlebihan dalam system pendawaian bagi menghasilkan penggunaan tenaga yang lebih cekap dan seimbang.

8. Kesan getaran pengurangan rintangan dalam system pendawaian.

9. Menukar sinaran electromagnet yang berbahaya kepada gelombang tulen dan tidak mengurangkan voltan semasa.

Ramai yang telah mendapat manfaat dari HDN Smart saver card ini sehingga penjimatan sebanyak 30%.

hdn_smartcard_jimat_letrik

hdn_smartcard_jimat_letrik

hdn_smartcard_jimat_letrik

hdn_smartcard_jimat_letrik

hdn_smartcard_jimat_letrik

hdn_smartcard_jimat_letrik

hdn_smartcard_jimat_letrik

Berminat untuk mendapatkan info lanjut tentang HDN smart card sila hubungi Khairul di 011-16746546 (call/sms/whatsapp).

 




Noni Black Hair Magic – syampu hitamkan rambut dari mengkudu

Syampu Hitam Fednoni BSY adalah Syampu Penghitam Rambut semulajadi yang dihasilkan secara berkualiti tinggi dari ramuan herba semulajadi Pati Mengkudu 100% dari Kepulauan Pasifik Selatan, akar Chinese Knotweed (PolygonumMultiflorum Thunb) yang juga dikenali sebagai Shouwu, akar Ginseng dan banyak lagi, semuanya ramuan semulajadi 100% bebas kimia.

Produk kini dipakejkan semula melalui pembungkusan baru 20 paket untuk kemudahan pengguna dan setiap paket boleh digunakan 2-3kali bergantung kepada kekerapan penggunaan dan panjang rambut. Kesannya dapat dilihat secepat mungkin dalam 10 minit sahaja selepas bersyampu. Ia bukanlah sejenis dye yang menghitamkan luaran rambut sahaja sebaliknya menghitamkan rambut dari dalam dari akar ke hujungnya kerana keberkesanan akar Shouwu tersebut telah lama digunapakai orang Cina untuk menjaga kehitaman dan kesuburan rambut.

bsy_black_hair_magic_shampoo_2

Harga produk adalah RM200.00 sekotak (mengandungi 20 sachet) dan sepaket individu dijual RM18.00. Harga yang cukup murah untuk mengembalikan keremajaan dan kehitaman rambut anda.

NONI BSY BLACK HAIR MAGIC mengandungi herba berkhasiat seperti Buah Noni ( Mengkudu), Ginseng asli, Ganoderma Lucidum yang memberikan nutrisi pada rambut dan kesihatan rambut yang maksimum. Dengan kombinasi pelbagai esen buah-buahan, amino acid, ZPT, collagen dan lain-lain menjadikan rambut lebih hitam selepas menggunakannya.

NONI BSY BLACK HAIR MAGIC sangat berkesan untuk menukar rambut anda menjadi hitam berkilat. Lebih hebat, ia dapat mengatasi kelemumur degil, gatal kulit kepala, memberi suplemen kepada akar rambut dan berkesan mengatasi rambut gugur.

NONI BSY BLACK HAIR MAGIC selamat dan sihat, tanpa pewarna rambut dan bahan kimia, ia kekal hitam dan tidak akan bertukar menjadi warna merah, lantas menjadi produk terbaik utk menggaya rambut. NONI BSY BLACK HAIR MAGIC ini sangat baik untuk anda yang mengalami masalah uban. Penggunaan berterusan 4 kali sebulan akan menumbuhkan rambut baru yang hitam dan sihat. Ini kerana kandungan Ginseng akan meresap masuk ke dalam kulit kepala dan mengaktifkan sel melanocyte menghasilkan melanin lalu menumbuhkan rambut baru yang hitam.

DUA CIRI NONI BSY BLACK HAIR MAGIC :

MUDAH DAN JIMAT MASA Formula saintifik tanpa bahan kimia tidak akan merosakkan rambut, dan tidak akan pudar warna. 6 kali lebih berkesan daripada shampu hitam rambut lain di pasaran. Hanya 7-10 minit, rambut terus hitam dan sihat.

shampoo_black_hair_magic

shampoo_black_hair_magic

PERTANYAAN BIASA MENGENAI SYAMPU NONI

Berapa lama rambut putih akan menjadi hitam ?

10 minit. Semasa meratakan syampu pun rambut sudah mulai hitam. Jadi, pastikan syampu diratakan dengan baik untuk mendapat rambut hitam berkilat.

Berapa lama tahan rambut hitam tu ?

Rambut yang sudah hitam selepas disyampu tidak akan kembali putih seperti sebelumnya. Apabila rambut putih yang baru tumbuh sudah banyak, ulanglah syampu sekali lagi.

Bolehkah rambut tumbuh hitam selepas menggunakan Syampu BSY ini ?

Boleh. Selepas penggunaan kerap ( 4 – 7 hari sekali ), selama beberapa bulan kemudiannya, rambut baru akan tumbuh hitam semula. Pakailah Enzim Noni untuk mempercepatkan keberkesanannya.

Adakah Syampu BSY ini seperti dye ?

Tidak. Syampu ini menyerap masuk ke dalam urat rambut, bukan menyelaputi seperti dye. Maka, ia sah di bawa solat.

Adakah Syampu BSY ini akan luntur pada tudung selepas digunakan ?

Tidak. Selepas mensyampu, bilaslah dengan bersih dan lap kering.

Rambut saya gugur teruk, bagaimana cara untuk pakai syampu ini ?

Semasa mensyampu, pastikan syampu diratakan pada kulit kepala dan urutlah kulit kepala anda. Perap kepala lebih lama sehingga 20 minit. Pasti, akar rambut anda menjadi lebih kuat !

Kanak-kanak boleh pakai ?

Boleh. Kanak-kanak yang mempunyai masalah kelemumur, kulit kepala berkeping-keping, adalah digalakkan memakai syampu ini. Titiskan Enzim Noni pada tempat yang bermasalah teruk.

Adakah semua orang sesuai menggunakan syampu ini ?

Ya. Anda boleh menguji kesesuaian dengan menyapukan sedikit syampu dibahagian leher selama 10 minit. Jika tiada perubahan, anda boleh terus menggunakan syampu. Ujian ini adalah untuk mengenalpasti adakah anda alah kepada herba.

CARA Menggunakan SYAMPU black hair magic 

1. Memakai sepasang sarung tangan (bahagian akhir kuku anda akan menjadi kelabu oleh bahan aktif tumbuhan semulajadi, tetapi tidak menjejaskan kesihatan sama sekali)

2. Basuh rambut anda yang berminyak & keringkan, kemudian lembapkan sedikit rambut.

3. Ratakan syampu ke seluruh rambut seperti penggunaan syampu biasa dengan membenarkan syampu sampai ke akar rambut. Biarkan selama 7-10 minit.

4. Kemudian, bilas rambut anda sehingga bersih dan sikat rambut seperti biasa. Hasilnya, rambut hitam yang anggun dan wajah tampak muda berseri.

testimoni_black_hair_magic testimoni_black_hair_magic testimoni_black_hair_magic testimoni_black_hair_magic
WARNA HITAM ADALAH DARI WARNA SEMULAJADI BIJI NONI

Jika berminat mendapatkan Noni Black Hair Magic sila hubungi Khairul di 011-16746546 samada  melalui call/sms atau whatsapp/telegram. Sepaket RM18 & harga untuk sekotak (20 paket) adalah RM200. Kos poslaju adalah percuma.




bbplus kolagen terbaik untuk anti penuaan dan supplemen kesihatan

Penuaan merosakkan kolagen dan seterusnya merosakkan kulit

Kolagen membentuk 70% daripada lapisan dermis kulit. Ia adalah bahan utama dalam kulit, tulang, rawan dan pelbagai tisu penghubung di dalam badan kita. Kolagen membantu pertumbuhan semula kulit baru serta mengekalkan kelembutan kulit. Di dalam sendi rawan, ia berfungsi sebagai kusyen untuk mengurangkan bebanan terhadap sistem struktur badan terutama pada pinggul, sendi dan lutut.

Faktor penuaan luaran dan dalaman boleh merosakkan fiber protein, fibroblas dan vitamin yang diperlukan untuk merangsang penghasilan kolagen. Kekurangan kolagen adalah antara faktor penyebab terjadinya proses penuaan kulit.

Mengapa memilih BB Plus?

BB Plus diperbuat daripada kolagen ikan yang bermutu tinggi. Kolagen ikan dikelaskan sebagai Kolagen Jenis 2, yang mempunyai struktur rantaian asid amino yang seakan-akan sama seperti yang terdapat dalam kolagen manusia. Habitat semulajadi ikan menyebabkan kolagen ikan mempunyai kandungan Prolin dan Glisin yang cukup dalam suhu badan ikan yang rendah iaitu sama seperti kolagen manusia. Prolin dan Glisin adalah dua jenis asid amino yang penting untuk penghasilan kolagen, mengekalkan kecantikan kulit dan kesihatan rawan. Kolagen ikan ditukarkan menjadi peptida dengan menggunakan teknologi terkini untuk sumber kolagen yang kaya dan kesan penyerapan yang lebih baik.

Bagaimana BB Plus Bertindak?

Mod tiga tindakan:

1. Memulih – Menggalakkan pembersihan mikro, menggantikan peptida kolagen bagi
rantaian kolagen yang telah rosak ataupun lemah
2. Membina – Menguatkan dan melindungi rantaian kolagen melalui proses antioksida
3. Memperbaharui – Menggalakkan pertumbuhan dan penghasilan sel kolagen baru

Dos apakah yang efektif?

Hanya 1 paket (5g) setiap hari untuk memiliki kulit muda yang cantik dan mulus. Proses hidrolisis menghasilkan peptida (3,000 saiz Dalton) yang sedia diserap.

Bagaimanakah dengan aksi perlindungan antioksida tambahan?

Jus blackcurrant mengandungi anthocyanin untuk melindungi kulit muka dan badan daripada sinaran UV dan radikal bebas. Ekstrak biji anggur dengan OPC (oligomeric proanthocyanidins) mengurangkan ketidakselesaan kulit serta menggalakkan penyembuhan kulit. Vitamin C dan roselle menguatkan rantaian kolagen, melindungi kolagen di dalam dermis kulit dan menggalakkan proses sintesis

Bagaimanakah BB Plus dapat meningkatkan kualiti kulit?

Serat epal dan inulin (serat diet) menggalakkan pencerahan kulit melalui proses detoksifikasi.

Bagaimanakah BB Plus dapat membantu mengurangkan ketidakselesaan penyakit sendi?

Peptida kolagen ikan adalah sumber Kolagen Jenis 2 yang baik dan merupakan komponen utama dalam rawan untuk membantu mencegah keradangan yang disebabkan oleh rheumatism and osteoarthritis.

KEBERKESANAN

BB Plus mengandungi peptida kolagen yang tinggi untuk mengganti dan membina semula rantaian kolagen yang diperlukan untuk menjadikan kulit anjal, lembab, tegang dan gebu menawan. Rasa enak campuran ekstrak blackcurrant 100% dan jus roselle berkualiti tinggi serta kolagen ikan yang tidak berbau.

1. Kulit wajah berseri dan cerah
2. Kulit lebih anjal dan tegang
3. Kulit lebih halus dan gebu
4. Kulit lebih lembab
5. Kulit lebih licin serta kurang garis halus dan kedutan
6. Kulit lebih cepat sembuh dan pulih
7. Kulit kurang kesan kerosakan akibat sinaran matahari

Campurkan 1 paket BB Plus ke dalam 150ml air bersuhu bilik. Elakkan daripada menggunakan air panas. Kacau dan sedia diminum. Pengambilan terbaik adalah sebelum makan ataupun sebelum tidur.

Sesuai untuk pesakit diabetes. Warna, rasa dan tekstur produk dalam setiap kelompok mungkin berlainan disebabkan oleh ramuan asli yang digunakan.

testimoni_bbplus_hai_o_marketing_1

testimoni_bbplus_hai_o_marketing_2

testimoni_bbplus_hai_o_marketing_3

testimoni_bbplus_hai_o_marketing_4

testimoni_bbplus_hai_o_marketing_5

Tanpa Gula dan Kolesterol

Gula gantian semulajadi dengan Indeks Glisemik yang rendah digunakan untuk memenuhi keperluan mereka yang mempunyai masalah jantung dan diabetes.

Kolagen ikan terhidrolisis, ekstrak biji anggur, Vitamin C, jus bunga roselle, jus buah blackcurrant, serat epal, inulin.

Berminat untuk mendapatkan BB Plus Kolagen sila hubungi khairul di 011-16746546 (call.Whatsapp)




Onexox … simkad buat duit dengan modal RM10 sahaja

Salam sejahtera semua ! Kali ini saya nak bercerita tentang simkad Onexox.  Pernah dengan Onexox ? Ataupun XOX ? Onexox menggunakan jenama xox dengan platform telco menggunakan celcom. Pada peringkat awal Onexox bermula sudah ramai yang berminat menyertainya sebagai sub dealer untuk memulakan satu bisnes telco dari rumah yang cukup lumayan.

Selepas program User Get User (UGU) di perkenalkan , semakin ramai yang mula menyedari kehadiran telco Onexox di dalam arena referal marketing dan menjadi salah satu pesaing utama untuk Tone excel yang telah bertapak lama di dalam arena ini.

Selain daripada Toneexcel dan Onexox, terdapat beberapa telco yang bersaing di dalam program referal marketing ini seperti Ameen Mobile (clixster) dan juga RedOne (postpaid). Walau bagaimana di dalam segmen prepaid yang memberikan pulangan kepada pengguna, Onexox kini sedang meneraju untuk menjadi yang terbaik di Malaysia dan mampu menyaingi Tone excel.

flyer_promo_onexox_simkad

 

 

simkad_onexox_pendapatan_tambahan

 

Di antara faktor yang membuatkan onexox menjadi pesaing yang hebat adalah kerana :

  1. Modal bermula hanya RM10 sahaja untuk masuk ke dalam program User get User. Di dalam program User Get User ini, anda akan memperolehi komisen sebanyak 5% daripada nilai topup rakan-rakan yang anda perkenalkan ke dalam Onexox. Sebagai contoh, anda perkenalkan A yang menjadi user onexox dan beliau topup sebanyak rm50 untuk bulan tersebut, anda akan perolehi 5% daripada nilai topup iaitu sebanyak RM2.50. Sekiranya anda punyai 10 referal yang menggunakan topup sebanyak RM50, anda perolehi komisen sebanyak RM25. Seandainya anda mempunyai 100 orang referal bermakna anda sudah mendapat komisen sebanyak RM250. Bayangkan seandainya referal anda bertambah sehingga 1000 orang, bermakna anda telah memperolehi komisen sebanyak RM2,500 dengan hanya menggunakan telefon anda sahaja .
  2. FnF (Friend and friend). Keunikan program Onexox ini anda boleh memasukkan 10 nombor telefon sebagai FnF (tidak kira apa jua telco) dan menikmati kadar panggilan serendah 6 sen untuk 30 saat dan SMS serendah 2 sen. Ini sudah memberikan penjimatan yang amat ketara  dan berbaloi dengan onexox.
  3. Tempoh sah sehingga 28 bulan . Ini adalah tarikan yang sangat hebat di dalam onexox sebab dengan nilai topup RM50 di dalam masa 30 hari yang pertama, anda layak menikmati tempoh sah talian anda sehingga 28 bulan ! Ini amat sesuai kepada para pelajar sekolah, kolej dan universiti yang mungkin kekurangan wang. Dengan tempoh sah sehingga 28 bulan, mereka tidak akan kehilangan nombor telefon sedia ada walaupun tidak membuat sebarang topup dalam masa 3 bulan berturut-turut
  4. Layak untuk memohon sebagai Sub dealer dengan membuat pembayaran pakej RM278 di mana anda akan mendapat 10 keping simkad untuk bermula dan airtime RM100 untuk di jual kepada pengguna onexox. Dengan mendaftar sebagai sub dealer anda akan memperolehi komisen 10% (bukan lagi 5%) berbanding user yang memperolehi 5% komisen.
  5. Selepas mempunyai 25 orang user, anda layak melantik sub dealer yang baru dan selepas mempunyai 50 orang user, anda layak di naikkan ke pangkat Dealer dan menikmati komisen sehingga 4 generasi iaitu di generasai pertama 10%, generasi kedua 2%, generasi ketiga 2% dan generasi ke empat 1%.
  6. Kerjaya di Onexox akan di pertingkatkan lagi sebagai Area Dealer (AD) di mana anda akan perolehi komisen sehingga 8 generasi dan ke tahap paling tinggi iaitu Master Dealer (MD) di mana anda akan perolehi komisen sehingga 12 generasi.
  7. Pengguna prepaid yang ramai di Malaysia yang hampir berjumlah 38 juta dan semakin bertambah. Jika di lihat dari sudut statistik, ianya melebihi jumlah penduduk di Malaysia kerana ramai di antara nya memiliki lebih daripada 1 talian telefon.
  8. Peningkatan penggunaan Intermet (data pakej) dengan menggunakan mobile phone (smartphone) di Malaysia semakin bertambah. Onexox memberikan pakej yang kompetitif di mana data pakej promosi 1.5GB 30hari hanya RM29.90 adalah di antara yang terendah di Malaysia, di samping itu anda mendapat komisen daripadanya seandainya referal anda menggunakan data pakej RM29.90 = RM30 x 5% = RM1.50 per user

Berminat untuk mendapatkan simkad RM10 (RM5 kredit) sila hubungi Khairul di 011-16756546 atau layari laman web usahaonexox dengan klik  di sini.

Kami bongkarkan rahsia bagaimana anda boleh menjana pendapatan RM2,500 sebulan dengan modal bermula sebanyak RM10 sahaja !

artis_dynas_simkad_onexox




Kuruskan badan dengan kopi mineral dan garlic dari Hai o marketing

NAK TAK SAYA BANTU ANDA KURUS DAN MAINTAIN SLIM SECARA SEMULAJADI seperti dua orang rakan saya ini?

Ini adalah 2 testimoni menurunkan berat badan setelah mengamalkan kopi mineral dan garlic.

Masih tidak percaya lagi?

Jom baca macamanan 2 produk ni mampu menurunkan berat badan kita!

ini bukan ubat tapi membantu diet sihat anda..untuk kuruskan badan secara semulajadi

Anda hanya perlu ambil 2 biji malam, dan 2 biji pagi sebelum makan…diiringi dengan minum kopi minerial yang mengandungi aroma dan rasa coffee yang sedap, untuk sihat bertenaga.

testimoni_kuruskan_badan_aza_mineral-kopi

KEEP SLIM & HEALTH To Be HAPPY !

Kebaikan Garlic:

~ Boleh bantu kempiskan perut yg dah mula mengembang
~ badan tak sempat nak berangin dalam perut jer terus detoks..
~ melawaskan pembuangan air besar
~ Pecahkan lemak2 dalam badan dengan cara PALING SELAMAT !
~ boleh SLIM masa kita tengah tidur!

Kebaikan Coffee Mineral:

~ Chlorogenic Acid dlm mineral coffee bantu mengawal berat badan
~ asid terus buang..sebab ada Garam buluh ANTIOKSIDA paling tinggi, so perut kita pun takkan simpan ‘bahan buangan’ lama2
~ menstabilkan tekanan darah & membantu melancarkan perjalanan darah.
~ menstabilkan gula dalam darah yang disebabkan oleh chlorogenic acid.
~ Magnesium yang terdapat di dalam Mineral Coffee boleh meningkatkan HB
~ penyerapan kalsium yang baik jdi badan akan beransur tenang dan dapat tidur dengan lena (especially yang ada Imsomnia!)

testimoni_kuruskan_badan_mastura_mineral-kopi

Berminat untuk mendapatkan Set combo mineral coffee + garlic pil TERHANGAT D PASARAN sila hubungi saya di 011-16746546 (whatsapp). Agen Drop Ship amat di alu-alukan.

Anda hanya perlu tahu copy and paste.
Bahan promosi disediakan. Ilmu, mentor dan sistem yang ‘TESTED & PROVEN’.

PM/Whatsap 011-16746546 (Khairul)
Sharing is Caring
AJL 93033
Agen Code (692775)




Kopi Moganna Higoat untuk penggemar kopi tegar

Adunan Moganna Coffee meransang penggemar kopi tegar dengan aroma sejati Hacofino Dark Roast Bean gred premium yang diperkayakan dengan susu kambing, dan ekstrak Panax Ginseng, Mengkudu, Ganoderma, Annona dan Garam Bukit.

Ianya mengandungi khasiat seperti di bawah :

1. Ganoderma

Kadar penyembuhan Ganoderma terhadap penyakit buah pinggang hampir mencapai 100%
Membantu mengawal dan mencegah penyakit kencing manis dan kanser
Mengekalkan berat badan
Penghadaman yang lancar
Membersihkan darah
Membekalkan serta memperbaiki tenaga dan stamina
Mengawal tekanan jantung
Melegakan sakit sendi
Membantu masalah alahan kulit

2. Durian Belanda

Menyerang sel kanser secara efektif dan semulajadi. Tanpa rasa mual, berat badan turun, rambut gugur seperti yang terjadi pada kemoterapi
Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah dari jangkitan yang mematikan
Pesakit merasakan lebih kuat, lebih sihat selama proses perawatan/penyembuhan
Menambah tenaga dan penampilan fizikal semakin bertambah baik
Anti sembelit
Menurunkan urik asid (gout)
Meningkatkan antibodi dalam badan
Memudakan sel-sel badan
Mencegah selesema
Mengatasi masalah kencing tidak lawas

3.Mengkudu

Memiliki kandungan gizi yang cukup lengkap
Mengandungi protien, vitamin, dan mineral penting
Selenium yang terdapat dalam buah mengkudu merupakan zat antioksida yang hebat
Mengandungi zat Terpenoid yang membantu proses sintesis organik dan juga bermanfaat untuk pemulihan sel-sel pada tubuh
Terdapat zat-zat aktif pada sari buah mengkudu sangat berguna untuk memastikan bakteria sebagai penyebab infeksi, misalnya adalah Pseudomonas aeruginosa, Staphylococcus aureus, Protens morganii, Escherichia coli, dan Bacillus subtilis
Zat anti bakteria yang terdapat dalam buah mengkudu juga berguna untuk mengawal bakteri pathogen seperti S. typhi, Salmonella montivideo, S. scotmuelleri
Kandungan zat-zat anti kanser di dalam buah mengkudu sangat efektif untuk melawan sel-sel abnormal

4. Ginseng

Antioksida yang mujarab digunakan sebagai penawar anti penuaan untuk membantu mengekalkan kecantikan dan melanjutkan usia
Menguatkan daya ketahanan badan dan mempercepatkan penyembuhan daripada penyakit
Digunakan secara meluas dan terkenal sebagai herba yang dapat meningkatkan tenaga batin, prestasi dan daya ketahanan untuk lelaki
Menyelaraskan tahap kolestrol dan kandungan gula dalam darah
Mempertingkatkan kebolehan untuk menangani dan menghadapi tekanan disebabkan oleh kesannya yang amat menenangkan dan mengimbangi minda
Meningkatkan daya ketahanan dan stamina dengan memberi sokongan kepada metabolism badan
Membaiki keupayaan mental, kecekapan dan daya tumpuan dengan melancarkan peredaran darah dan menyalurkan tenaga ke otak

Moganna Coffee memberi kepuasan yang maksima kepada penggemar kopi :-

– Aroma yang memikat
– Rasa yang sempurna
– Memberi tenaga tambahan
– Meransang otak
– Meningkatkan ingatan
– Memberikan kesegaran dan kecergasan
– Meningkatkan keyakinan

Kopi HACOFINO PERTAMA di MALAYSIA

moganna_coffee_higoat

Berat Bersih : 20 x 25gm

Berminat untuk mendapatkan Moganna Coffee dari Higoat HR Marketing secara online boleh membeli  dengan klik di sini.

Anda juga boleh menghubungi Khairul di 012-5396213 atau Whatsapp di 011-16746546 …

Anda juga boleh memiliki kedai online dengan lebih daripada 200 produk dengan hanya mengeluarkan modal RM50 dengan menjadi ahli HR Online dengan klik di sini.




Menggunakan internet dalam menjalankan perniagaan Network Marketing

Sejak kewujudan era internet, kaedah membuat promosi perniagaan yang berasaskan Network Marketing telah banyak berubah. Kini semakin banyak syarikat MLM yang menggunakan internet sepenuhnya di dalam membuat promosi, update, dan membuat penajaan ahli-ahli baru.

Menjalankan perniagaan MLM atau Network Marketing menggunakan internet memang ada banyak kelebihannya kerana ianya memudahkan ramai orang di dalam membuat pembelian ataupun membuat penajaan ahli baru.

Ciri-ciri perniagaan MLM yang secara totalnya berasaskan kepada internet mestilah memiliki kriteria berikut :

1. Mempunyai laman web syarikat yang sesuai di kemaskinikan dengan maklumat terkini

2. Mempunyai laman web penajaan dan pembelian produk secara online untuk ahli-ahli di dalam syarikat tersebut

3. Mempunyai sistem pembayaran secara online yang mudah iaitu kemudahan menggunakan perbankan internet, paypal ataupun melalui kad kredit

4. Sistem komisen dan member area yang up-to-date dari masa ke semasa

5. Sistem kiriman dan penghantaran barang atau produk yang di lakukan oleh pihak syarikat

Dengan adanya sistem dan ciri-ciri di atas, maka bagi seorang pengedar atau distributor mereka hanya perlu melakukan promosi ataupun membuat marketing di dalam meningkatkan jualan dan penajaan di dalam jaringan beliau.

Jika kita lihat dari statistik syarikat MLM dari Malaysia yang menggunakan konsep internet secara total memanglah tidak banyak jika di bandingkan dengan syarikat antarabangsa terutamanya dari US.

Lebih lagi syarikat Bumiputera. Namun salah satu syarikat bumiputera yang paling advance di dalam sistem online ini ialah HR Marketing iaitu syarikat yang terkenal dengan jenama susu kambing Higoat.

miliki kedai online sendiri HR marketing

Sistem online HR Marketing memang cukup membanggakan kerana ianya cukup lengkap dengan laman web penajaan secara online dan juga sistem pembelian produk di atas talian.

Lagipun HR Marketing dengan jenama Higoat memang sudah sinonim dan terkenal di Malaysia, Thailand dan Indonesia. Dengan pakej keahlian yang murah di mana ianya bermula dengan RM50 sahaja, maka ianya menjadi satu sistem online yang terbaik masa kini untuk satu syarikat MLM bumiputera yang masih baru di dalam arena MLM.

Berminat untuk mendapatkan produk Higoat HR marketing dan menjadi ahli HR secara online sila klik di sini HR Marketing Higoat. Proses pendaftaran boleh terus di lakukan secara online.

Untuk maklumat lanjut sila hubungi Khairul di 012-5396213 atau whatsapp/telegram di 011-16746546 .

 




Cara buat blog dengan menggunakan wordpress

Cara buat blog dengan menggunakan wordpress sebenarnya bukanlah susah sangat. Ini kerana kesemua perkara asas yang diperlukan untuk memulakan blog menggunakan wordpress telah pun di sediakan secara percuma.

Salah satu kebaikan blog menggunakan wordpress adalah kerana terdapat banyak aplikasi plugin yang membantu di dalam membina dan memudahkan blog untuk mendapatkan traffik melalui kaedah SEO.

Selain daripada itu, wordpress blog mendapat tempat yang tersendiri di dalam enjin pencarian seperti google.

Mari kita lihat apa yang di perlukan di dalam membina sebuah blog menggunakan wordpress.

1. Domain Name

Perkara pertama yang anda perlu ada ialah nama domain. Nama domain ini ialah satu alamat di dalam internet seperti www.NamaAnda.com . Dengan memiliki nama domain sendiri, anda telahpun membuat satu branding ataupun jenama anda sendiri di dalam alam maya iaitu di internet.

2. Tapak Web

Setelah anda memiliki domain name, anda perlu mempunyai tapak untuk anda memulakan laman web ataupun blog anda. Pada kebiasaannya tapak web yang di beli seeloknya menggunakan Cpanel kerana ianya mudah untuk di gunakan semasa anda membuat blog ataupun laman web anda.

Di dalam Cpanel terdapat one-click installation untuk memasang wordpress di dalam tapak web anda. Kemudahan yang di sediakan oleh Cpanel ini memudahkan anda untuk memasang WordPress.

3. Aplikasi WordPress

Selepas anda memasang wordpress, anda perlu memasang aplikasi wajib seperti template, plugin dan widget. Kesemua aplikasi ini sudah di sediakan oleh wordpress samada secara percuma ataupun berbayar.

4. Sistem follow up autoresponder

Apa itu autoresponder? Autoresponder adalah perisian yang menghantar emel secara berkala atau berjadual kepada prospek atau pelanggan anda. Anda terlebih dahulu membuat setting di dalam program autoresponder anda, dan kemudian ianya akan memulakan tugas menghantar promosi , update dan folllow up anda secara berkala kepada prospek dan pelanggan anda tanpa anda perlu berada di depan laptop menghantar emel tersebut.

Inilah perkara-perkara asas yang di perlukan untuk membina satu blog wordpress yang akan membuat jualan secara automatik untuk anda selepas anda membuat setting dan setup.

Di antara perhidmatan yang saya rekomen kan untuk mendapatkan tools di atas ialah :

1. Domain name – boleh dapatkan domain name dengan harga yang berpatutan dengan klik di sini di Namecheap .

2. Tapak web – boleh dapatkan tapak web dengan aplikasi Cpanel di Hostgator, sila klik di sini .

3. Autoresponder – di antara Autoresponder yang terbaik ialah Getresponse. Di Getresponse juga anda akan dapat menggunakannya secara percuma untuk selama 30 hari, klik di sini untuk mendapatkan info tentang Getresponse .

Jika anda ingin mendapatkan kesemua tools di atas di dalam satu pakej, GVO HostThenProfit adalah pilihan yang terbaik. Anda boleh klik di sini untuk mendapatkan info tentang GVO Host Then Profit .

Selain itu, saya juga mengadakan Group Coaching di dalam membina BLOG yang di beri nama BOSS Mastery Workshop (Blog Success System Mastery Workshop) di mana-mana di Malaysia ini. Sila hubungi saya Khairul di 012-5396213 atau whatsapp/telegram di 011-16746546

cara buat blog wordpress